В Вифлеємі новина… (1)

В Вифлеємі новина… 
(1)


Будь прославлений, о Господи, добрий як хліб!

Святкуючи щороку Різдво Христове, мільйони християн скеровують свої погляди до Вифлеєму, місця народження Ісуса Христа. Ця велика подія спричинила те, що невелике палестинське містечко, яке в той час нічим особливим не відрізнялося, стало місцем приїзду паломників з усього світу, місцем радості й миру.
Однак не для всіх… Уже тоді, багато віків тому, коли вчені єврейського народу вперше вголос вимовили назву цього міста, в серці Ірода зародилася ненависть і прагнення помсти. Сьогодні, на початку третього тисячоліття, Вифлеєм також викликає різні спогади та асоціації.
Для одних воно є місцем народження Божого Сина, для других – викликає приємні спогади, пов’язані із зимовими канікулами та низкою різдвяних свят, для інших є можливістю зустрічі з родичами та друзями за святковим столом та веселою колядою.
Чим Вифлеєм є для мене, для Тебе, для всіх нас і що ми знаємо про це місце? Щоб не втомлювати себе здогадами, але знайти правдиву та щиру відповідь, ходімо й ми разом з вифлеємськими пастухами «…до Вифлеєму й подивімося, що там відбулося» (Лк 2, 15) і що відбувається й надалі.
Для нашої спільноти Вифлеєм є близький серцю також й тому, що таку ж саму назву має наш осередок – Дім Еммануїла. Однак для нас, його членів та й для всієї нашої великої спільнотової родини Дім Еммануїла «Вифлеєм» є не лише формаційним домом, місцем проведення духовних зустрічей та реколекцій. Наш «Вифлеєм» є, насамперед, місцем народження для Бога кожного, хто приходить до Дитятка Ісуса, що спочиває у яслах. Атмосфера і простота життя вифлеємської родини сприяє духовному відпочинку та віднові, витишенню від щоденного галасу та ритму суспільства, а також відкритості серця на голос Бога.
Щоб краще пізнати життя «мешканців Вифлеєму» й зрозуміти його ціль, спробуймо дослідити значення його символіки й відкрити таємницю живого Бога, присутнього тут…
Найперше розпочнімо від назви… Вифлеєм має їх аж дві: арабську та єврейську, які схожі між собою, але мають різне значення. Арабська назва Beit Lahem означає Дім м’яса. Натомість єврейську – Beit-Lehem перекладають як Дім хліба. Чому? Відповідь проста й логічна: тому що на цій землі завжди випасали великі стада овець, кіз та баранів й вирощували пшеницю. Тому як мяса, так і хліба тут до схочу. Достаток хліба завжди свідчив про добробут народу. Проте символіка цього значення є доволі глибша.
Гортаючи сторінки Біблії, в Євангелії Івана можемо прочитати слова Ісуса Христа, який називає себе хлібом: «Я – хліб живий, що з неба зійшов. Коли хтось цей хліб їстиме, житиме повіки. І хліб, що його я дам, це – тіло моє за життя світу» (Ів 6, 51). Євхаристійне тіло Христа є тим самим тілом, яке Марія народила у Вифлеємі. Багато Отців Церкви відкрило зв'язок між місцем народження Ісуса і Євхаристією. У стародавніх записах знайдено текст-привітання Ісусового міста: «Вітай, Вифлеєме, доме хліба, в якому народився хліб, що з Неба зійшов». В християнстві ділитися хлібом є символом єдності, а також участі в Христовому Тілі. З усіх плодів землі Спаситель світу вибрав хліб і вино, щоб під їхнім видом залишитися між нами як духовна пожива назавжди.
Члени Дому Еммануїла «Вифлеєм» також стараються жити щоденною Євхаристією щодня, щоб з Божою допомогою служити й ділитися хлібом, який часто печуть власноруч, з тими, хто потребує…




Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Дев’ятниця за Україну

Чим є Дім Еммануїла «Вифлеєм»?

Мій Бог є всім для мене...